Batman Belediyesi tarafından ek hizmet binasında yapımı tamamlanan ve kentin ulaşım altyapısına yeni bir vizyon kazandıracak olan Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi, Vali Ekrem Canalp’in katılımıyla düzenlenen törenle hizmete açıldı.
Açılış programına; Vali Yardımcısı ve Belediye Başkan Yardımcısı Vekili Ekrem Güngör ve Mehmet Ali İmrak, Sason Kaymakamı Furkan Başar, Gercüş Kaymakamı Mehmet Zahid Uzun, İl Emniyet Müdürü İbrahim Kaba, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Ekrem Doğan, kamu kurum müdürleri, siyasi partilerin il başkanları ve belediye birim müdürleri katıldı.
KENTİN GELECEĞİNE YÖN VERECEK VİZYON PROJE
Programda konuşan Vali Ekrem Canalp, merkezin Batman’ın ulaşım altyapısını yönetecek önemli bir teknoloji yatırımı olduğunu belirterek, kentin geleceğine yön verecek vizyon projelerinden biri olarak hayata geçirildiğini ifade etti.
Batman’ın önümüzdeki yüz yıl boyunca trafik ve ulaşım sorunları yaşamaması amacıyla birçok projeyi eş zamanlı olarak yürüttüklerini belirten Vali Canalp, çevre yolları ve yeni ulaşım akslarının bu çalışmaların temelini oluşturduğunu söyledi.
Şehir içindeki trafik yoğunluğunu çevre yollarına aktararak kent merkezindeki ulaşımı rahatlatmayı hedeflediklerini kaydeden Vali Canalp, Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nın hizmete alınmasının bu yaklaşımın önemli örneklerinden biri olduğunu belirtti. Necat Nasıroğlu Bulvarı’nda çalışmaların yoğun şekilde sürdüğünü ifade eden Vali Canalp, bulvarın bir bölümünün yakın zamanda vatandaşların hizmetine sunulacağını söyledi.
Batman’ın doğu yakasında planlanan yaklaşık 9 kilometrelik yeni çevre yolu hattında da ihale sürecinin son aşamaya geldiğini açıklayan Vali Canalp, yer tesliminin ardından çalışmaların başlayacağını ve böylece Batman’ın birinci çevre yolunun tamamlanmış olacağını dile getirdi.
Yeni yollar ve bulvarların trafik sorunlarının çözümünde önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Vali Canalp, mevcut ulaşım ağının akıllı sistemlerle yönetilmesinin de büyük önem taşıdığını belirterek, Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi’nin bu anlayışın en önemli adımlarından biri olduğunu söyledi.
37 KAVŞAK AKILLI ULAŞIM SİSTEMİYLE YÖNETİLİYOR
Vali Canalp “Proje kapsamında kent genelindeki 37 sinyalize kavşak akıllı ulaşım sistemiyle yönetiliyor. Yaklaşık 38 bin 500 metre fiber optik altyapı ile desteklenen sistem sayesinde kavşaklardaki trafik yoğunluğu anlık olarak takip ediliyor, trafik akışı yapay zekâ destekli analizlerle optimize ediliyor.
Yoğunluğun arttığı noktalarda sinyal süreleri otomatik olarak düzenlenerek bekleme süreleri azaltılıyor ve gereksiz dur-kalkların önüne geçiliyor. Böylece trafik daha akıcı hale gelirken zaman ve yakıt tasarrufu sağlanıyor, ekonomik kazanımlar elde ediliyor ve çevresel etkiler azaltılıyor” diye konuştu.
Trafikte kaybedilen zamanı vatandaşların yaşamından çalınan zaman olarak değerlendirdiklerini belirten Vali Canalp, sistem sayesinde günlük yaşam kalitesine doğrudan katkı sunmayı hedeflediklerini ifade etti.
Merkezin, trafik ihlallerinin daha hızlı tespit edilmesine, riskli noktaların belirlenmesine ve sürücü davranışlarının analiz edilmesine de imkân sağlayacağını belirten Vali Canalp, kaza yoğunluğunun bulunduğu bölgelerde bilimsel verilere dayalı çözümler geliştirileceğini ve önleyici trafik güvenliği uygulamalarının hayata geçirileceğini söyledi.
ACİL MÜDAHALE ARAÇLARINA ÖNCELİK SAĞLANACAK
Sistemin ambulans, itfaiye, polis ve jandarma gibi acil müdahale araçlarına öncelik tanıyacak şekilde çalıştığını belirten Vali Canalp, bu araçların güzergâhları üzerindeki sinyalizasyonların otomatik olarak düzenleneceğini ve olaylara daha hızlı müdahale edilmesinin sağlanacağını ifade etti.
Açılış kapsamında örnek olarak incelenen Emniyet Kavşağı’nda elde edilen verilerin sistemin sağladığı faydayı açıkça ortaya koyduğunu belirten Vali Canalp, günlük 65 binin üzerinde aracın geçtiği kavşakta yüzde 25 oranında performans artışı sağlandığını, günlük 649 litre yakıt tasarrufu elde edildiğini ve 1.107 kilogram karbon salımının önüne geçildiğini kaydetti. Ayrıca araç başına ortalama 17 saniyelik zaman kazancı sağlandığını ifade etti.
Bu sonuçların yalnızca bir kavşakta elde edilen veriler olduğunu vurgulayan Vali Canalp, sistem kapsamındaki 37 kavşağın tamamı değerlendirildiğinde Batman’ın trafik yönetiminde çok daha verimli bir yapıya kavuşacağını söyledi. Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi’nin tek başına tüm trafik sorunlarını çözmeyeceğini ifade eden Vali Canalp, çevre yolları, yeni bulvarlar, kavşak düzenlemeleri ve akıllı ulaşım sistemlerinin birlikte değerlendirilmesiyle Batman’ın gelecekte trafik yönetimi konusunda örnek şehirlerden biri olacağına inandığını belirtti.
Konuşmasının sonunda Batman’ın altyapısını, ekonomisini, ticaretini, tarımını ve turizmini aynı anda geliştirme hedeflerinin önemli aşamalarından biri olan projenin hayırlı olmasını dileyen Vali Canalp, emeği geçen tüm kurumu kurum temsilcileri ve çalışanlarına teşekkür etti.
Açılışın ardından merkezde incelemelerde bulunan Vali Canalp, yetkililerden yürütülecek hizmetlere ilişkin bilgi aldı.
